فرماندهان نیروهای دریایی 35 کشور، در تهران گرد هم می آیند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 18
نویسنده : علی

 وی ادامه داد: منطقه اقیانوس هند به جهت تجارت جهانی دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ به طوری که یک سوم تجارت جهانی در شمال اقیانوس هند انجام می‌شود، لذا اقیانوس هند به جهت اینکه سهم بزرگی از تجارت جهانی دارد و در اقیانوس‌های دیگر این سطح از سهم وجود ندارد. دارای اهمیت بسیاری است.

امیر خانزادی ادامه داد: 70 درصد انرژی دنیا در این منطقه متمرکز است و جمهوری اسلامی ایران در کانون مرکز انرژی قرار دارد. همچنین 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند که بر اهمیت این منطقه و کشور ما می‌افزاید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این منطقه با توجه به تمرکز انرژی و اهمیت استراتژیکی، توانایی تولید قدرت و همچنین ظرفیت خلق ثروت فزاینده را در خود دارد؛ لذا این منطقه همواره مورد توجه قدرت‌ها بوده و آمریکا ناوگان پنجم خود را که یکی از بزرگترین ناوگان‌هایش است در این منطقه مستقر کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا علاقه‌مند بودند تا به عنوان ناظر در این اجلاس حضور داشته باشند، گفت: کشور آمریکا هم در سال 2014 و هم در سال 2018 درخواست کرد تا ابتدا در اجلاس بنگلادش و اکنون در اجلاس ایران، به عنوان ناظر حضور داشته باشد که هر دو بار با رای منفی ایران، حضور آمریکا منتفی شده و آن‌ها چهار سال است که نمی‌توانند از ظرفیت حضور در این اجلاس بهره‌مند شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تاریخچه به وجود آمدن اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند تصریح کرد: نیروی دریایی هند در سال 2008 از کشورهای حاشیه اقیانوس هند درخواست کرد تا به منظور تامین امنیت کشتی‌های در حال تردد در این اقیانوس و همچنین برخورد جدی و مناسب با دزدان دریایی نشستی را هر دو سال یکبار برگزار کنند. از این رو اولین دوره نشست فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند برگزار شد و طی آن مقرر شد تا این منطقه به چهار قسمت تقسیم شود و ریاست دوره‌ای آن هر دو سال یک بار بر عهده یک کشور گذاشته شود.

دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: کشور بنگلادش در دوره قبل یک رزمایش مشترک امداد و نجات برگزار کرد و ما هم در نظر داریم در آینده نزدیک یک رزمایش مشترک برای مقابله با دزدان دریایی انجام دهیم.

فرمانده نداجا همچنین در خصوص آخرین وضعیت ناوشکن سهند گفت: زیرساخت‌های مجموعه‌ای سامانه‌های دفاعی این ناوشکن در حال تکمیل است و ان‌شالله در ماه‌های آینده خبر الحاق ناوشکن سهند را به مردم می‌دهیم.



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: