دریادار سیاری در مراسم استقبال و بدرقه ناوگروه های اعزامی نداجا:حضور ناوگروه ارتش در تنگه باب المندب
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 109
نویسنده : علی

 وی با بیان اینکه حضور ناو گروه سی و چهارم در تنگه باب المندب مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود، افزود: بسیاری از کشورها تصور می کردند با وضعیت و شرایط حاکم بر منطقه، آن محدوده را ترک می‌کنیم اما ما با اقتدار بیشتر حضور پیدا کرده و به جهان اعلام کردیم علاوه بر مبارزه با تروریسم دریایی و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی، با اقتدار از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم، دریانوردی را مطابق قوانین بین المللی ادامه میدهیم و پرچم پر افتخار کشورمان را در آب های آزاد به اهتزاز در می آوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با تأکید بر اینکه قطعاً حضور تاریخی ناوگروه 34 در این شرایط در دفتر افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش به ثبت خواهد رسید، خاطر نشان کرد: کسانی که با یاوه گویی گفتند ما به ایران تذکر دادیم که منطقه را ترک کند، با قاطعیت به آنها جواب دادیم، شما که هستید که بخواهید به ما تذکر دهید.

دریادار سیاری یکی از ویژگی های ناوگروه 34 را دو ماه دریانوردی مستمر بدون پهلوگیری در بنادر کشورهای خارجی دانست و اذعان داشت: انجام این مأموریت در راستای ارتقا توان رزمی، استمرار حضور در دریاهای دور دست و بالابردن توان نیروی دریایی راهبردی ارتش توأم با ارسال پیام صلح و دوستی به کشور های منطقه صورت گرفت و البته استمرار حضور در دریا نشان از توانمندی کارکنان و میزان بالای عشق، آموزش، دانش و علاقه مندی آنان به دریاست.

وی با اشاره به حضور غرور آفرین نیروی دریایی در آب های آزاد و بین المللی، آن را موجب افتخار و ازمولفه های راهبردی بودن این نیرو دانست و گفت: تا پیش از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور در آب های دور دست، نیروی دریایی به عنوان یک نیروی محدود به آب های سرزمینی شناخته می شد که تنها مأموریت هایش به حضور در خلیج فارس، تگه هرمز و جنوب چابهار محدود بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ابراز داشت: با توکل بر خداوند و به محض صدور فرمان ازجانب سلسله مراتب ان شاء الله در آینده پا را فراتر از مأموریت های کنونی گذاشته و در اقیانوس اطلس هم حضور خواهیم یافت کما اینکه تا کنون توانسته ایم با عبور از خط استوا در آب های هند جنوبی و در یای چین و همچنین با عبور از کانال سوئز در دریای مدیترانه حضور پیدا کنیم.

در ابتدای این مراسم، دریادار دوم اشکان، فرمانده قرارگاه جنوب نیروی دریایی ارتش در سخنانی ضمن خیر مقدم به کارکنان ناوگروه 34 نداجا گفت: امروز همزمان ناوگروه 35 این نیرو متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندر عباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند عازم آب های آزاد و بین المللی می شود.

همچنین ناخدایکم تاج الدینی فرمانده ناوگروه 34 نیروی دریایی نیز در گزارش تصریح کرد: این ناوگروه با 74 روز دریانوردی و طی 18 هزار و 600 کیلومتر دریانوردی توانست در طول مدت مأموریت خود ضمن رهگیری و همراهی 769 فروند کشتی تجاری و نفتکش عبوری از منطقه، نسبت به هرگونه کمک به آنها اعلام آمادگی کند.



:: برچسب‌ها: سیاری،ناوگروه،علی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: