برگزاری رزمایش مردم یاری محمد رسول الله (ص) فرماندهی بهداشت و درمان ارتش در شرق و جنوب شرق کشور
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 14
نویسنده : علی

 وی با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی ارتش در اربعین در مسیر راهپمایی زائران در مرز مهران، چذابه، قصر شیرین و خسروی تصریح کرد: پس از 24 روز از پیاده روی اربعین، خبر ناگوار زلزله کرمانشاه موجب تاسف ما شد و البته ما طعم شیرین خدمت رسانی به مناطق زلزله دیده را پس از این حادثه غمبار چشیدیم.
امیر رجبی با بیان اینکه خدمات در مناطق زلزله زده در سه فاز انجام شد، گفت: فاز اول یعنی اضطرار و فوریت های پزشکی تروما بلافاصله پس از حادثه آغاز شد و در فاز دوم برحسب وضعیت موجود سامانه های بهداشتی در قالب بهداشت و درمان محیط بهداشتی فردی، دامپزشکی و روانپزشکی و سایر خدمات موردنیاز مناطق آسیب دیده ارایه شد.
فرمانده بهداشت و درمان و امداد ارتش در مورد مرحله سوم کمک رسانی به مناطق زلزله زده گفت: در این مرحله شاهد استقرار بیمارستان نیروی هوایی بودیم و تا زمانی که به این خدمات نیاز باشد در این بیمارستان خدمات پزشکی و درمانی ارایه می شود.
وی در مورد رزمایش بزرگ طب رزم خاطرنشان کرد: این رزمایش از فردا 13 آبان آغاز و تا جمعه ادامه دارد. این رزمایش به همراه سامانه های بهداشتی و درمانی و بیمارستانی در قالب خدمات تخصصی به مناطق محروم شرق و جنوب شرقی کشور خدمات ارایه می دهد و براساس گزارشهای رسیده امروز قبل از آغاز مرحله اصلی رزمایش 700 نفر مورد ویزیت قرار گرفته اند.
وی گفت: این رزمایش در استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان برگزار می شود و در مناطق کنارک، سواحل مکران،چابهار، خاش، ایرانشهر، بیرجند و روستاهای همجوار آن ها را پوشش می دهد. طبق هماهنگی های انجام شده با مسئولان استانی تمهیداتی انجام شده تا تیم های سیار بهداشتی و درمانی برای ارایه خدمات به مناطق مورد نظر اعزام شوند.
امیر رجبی افزود: در منطقه سواحل مکران این رزمایش 25 هزار نفر را تحت پوشش بهداشتی و درمانی قرار می دهند و در منطقه خاش نیز جمعیتی بالغ بر 160 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد در شهرستان کنارک نیز در منطقه مرکزی بیش از 60 روستا تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می گیرند. در این رزمایش 5 سامانه بیمارستانی به منطقه اعزام شده است.
وی با بیان اینکه این همایش بالغ بر 200 هزار نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می دهد تصریح کرد: پس از خاتمه رزمایش نیز برای ادامه درمان بیماران اقدام درمانی آنها در بیمارستانهای مراکز استان (کرمانشاه، و استانهای همجوار) ادامه می یابد.
امیر رجبی خاطرنشان کرد: در این رزمایش تمام تخصصهای موردنیاز (زنان و زایمان، ارولوژی، دندانپزشکی، رادیولوژی، پزشک عمومی، تخصصی) ارایه می شود.
در ادامه این نشست، امیر شهنام بابلی، فرمانده بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این رزمایش چهارمین رزمایش طبی، در نیروی زمینی ارتش محسوب می شود افزود: ما شاهد اولین جراحی چشم در طرح مردم یاری تربت جام بوده ایم. در مردم یاری بستان آباد نیز تخصصهای زنان و زایمان انجام شد نکته قابل توجه این است که در این رزمایش ها تمامی تخصصهای قلب، رادیولوژی، مغز و اعصاب و تمامی تخصصهای موردنیاز بدون نقص و کم و کاستی در مناطق محروم ارایه می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی شده است سامانه های مجهز دندانپزشکی برای ارایه خدمات به مناطق محروم در منازل ارایه خدمات دهند.
در ادامه نشست سرتیپ دوم دکتر نائینی، رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش نیز گفت: در رزمایش بزرگ امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش پدافند هوایی حضوری فعال و موثر خواهد داشت و ما با یک بیمارستان مجهز سیار و همچنین سامانه متحرک تجهیزات دندانپزشکی در خدمت مردم روستاهای خراسان جنوبی خواهیم بود.
 



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: