پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ساخت نخستین واحد حافظه شیمیایی تک‌بیتی دنیا
نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1396
بازدید : 34
نویسنده : علی

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه فیز، در علم رایانه­‌های کلاسیک، اطلاعات در بیت و در علم رایانه کوانتومی، اطلاعات در بیت­‌های کوانتومی یا کوبیت­‌ها ذخیره می­‌شود.

 

دانشمندان «موسسه شیمی فیزیک» آکادمی علوم لهستان به تازگی ثابت کرده­‌اند شیمی هم می­‌تواند اساسی مناسب برای ذخیره­‌سازی اطلاعات باشد.

 

بیت شیمیایی جدید آن­ها موسوم به "چیت" (chit)، آرایه­‌ای ساده متشکل از سه قطره کوچک است که در تماس با هم قرار دارند و در آن­ها واکنش­‌های نوسانی رخ می­‌دهد.

 

در حافظه الکترونیکی معمولی، صفرها و یک­‌ها توسط پدیده­‌های فیزیکی مانند جریان الکتریسیته یا تغییر در ویژگی­‌های الکتریکی یا مغناطیسی، ثبت، ذخیره و خوانده می‌شود.

 

با این حال، حافظه جدید مبتنی بر پدیده‌­های شیمیایی است و در اینجا یک بیت منفرد در سه قطره­ هم­جوار ذخیره می­‌شود. بین این قطره­‌ها، واکنش­‌های شیمیایی به طور ثابت، دورانی و در حالتی کاملا تعریف­ شده، ایجاد می­‌شوند.

 

گفته می­‌شود بیت شیمیایی جدید دارای پتانسیل بالاتری در مقایسه با بیت­‌های موجود است. با این حال، واکنش­‌های این حافظه فقط مسئول ذخیره­‌سازی اطلاعات­ اند اما ثبت و خوانش این اطلاعات هنوز نیازمند شیوه­‌های جدید است.

 

به نظر می­‌رسد هنوز سال­‌های زیادی تا کاربردی شدن کامل این حافظه شیمیایی و تبدیل شدن آن به بخشی از رایانه­‌های شیمیایی آینده فاصله است.



:: برچسب‌ها: واحد حافظه شیمیایی، تک‌بیتی ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: