پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فقر استان های حاشیه دریا قابل قبول نیست
نوشته شده در شنبه 13 آذر 1395
بازدید : 77
نویسنده : علی

 دریادار موسوی با تاکید بر این که وجود دریا در شمال و جنوب کشور و منافع آن تنها مختص به مناطق دریایی نیست، بیان کرد: در صورت برطرف شدن موانع و مشکلات، درآمد ترانزیت کالا از طریق دریا بیشتر از منابع نفتی خواهد بود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: همچنین جمهوری اسلامی به واسطه داشتن موقعیت استراتژیک دریایی در منطقه بر یکی از کلیدی ترین راههای دریایی به عنوان مثلث شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای مالاکا تسلط دارد.

دریادار موسوی گفت: حجم بسیاری از اقتصاد جهانی دریایی از این مثلث عبور می کند و جمهوری اسلامی بر آن اشراف دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نگرش عمیق و مثبتی نسبت به جایگاه دریا دارند، ادامه داد: این نگرش باید سیاست های خشکی به دریا را تغییر داده و در مسئولان کلان جمهوری اسلامی نهادینه شود.

وی همچنین با انتقاد از اینکه برخی خدمه دریایی غیر ایرانی هستند، گفت: نیروی انسانی با ایمان، متعهد و آماده برای آموزش کم نیست و تنها باید شرایط را فراهم کرد تا ازاین ظرفیت استفاده شود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش افزود: فعالیت های بسیار خوبی برای خودکفایی نیروی دریایی صورت گرفته و آموزش کادر انسانی با فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور انجام می شود.

دریادار موسوی افزود: پیشرفته ترین تسلیحات و تجهیزات دریایی توسط متخصصان داخلی تامین می شود که ناوشکن جماران، نمونه ای از این مهم است.

*نیروی دریایی نقش مهمی در توسعه دیپلماسی دفاعی و سیاسی دارد

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش همچنین اضافه کرد: همانطور که رهبری فرمودند نیروی دریایی، نیرویی نظامی، سیاسی، علمی و بین المللی است، این نهاد تلاش کرده نقش مهمی در توسعه دیپلماسی دفاعی و سیاسی داشته باشد.

دریادار موسوی افزود: در این راستا نیروی دریایی به تعمیق و توسعه روابط میان جمهوری اسلامی و کشورهای مختلف کمک کرده به نحوی که در حال حاضر، ناوگروه 44 نیروی دریایی در آفریقای جنوبی مشغول بازدید و انتقال فرهنگ اسلامی است.

*فقر استان های حاشیه دریا قابل قبول نیست

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش افزود: بیش از 50 درصد جمعیت جهان از ساحل تا فاصله 200کیلومتری ساکن و بهره مند از فواید دریا هستند اما چرا باید سواحل کشور از محروم ترین نقاط باشد؟

دریادار موسوی بیان کرد: متاسفانه غفلت از ظرفیت های دریا موجب شده ساحل نشینان به فعالیت های کاذب از جمله قاچاق کالا روی بیاورند.

وی گفت: چنانچه صنایع مرتبط با دریا ایجاد شود نیروی انسانی سواحل تامین شده و در صورت رونق این صنایع، می توان از استان های همجوار نیز نیرو جذب کرد.

وی همچنین با بیان اینکه آشنایی مردم با فرهنگ دریایی از تدابیر ابلاغی رهبری است، گفت: فرهنگ دریایی مختص استان های ساحلی نبوده و باید در مدرسه تا دانشگاه نهادینه شود.

دریادار موسوی بیان کرد: همچنین خلا صنایع مرتبط با دریا در لرستان احساس می شود و در حالی که بسیاری از کارهای پژوهشی کشور با نیروی دریایی ارتباط دارند تاکنون دانشگاه لرستان طرح های مرتبط با این مهم را تعریف نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: بخش های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی دریایی و صنایع نظامی و غیرنظامی آن در لرستان ایجاد شود.

 



:: برچسب‌ها: نداجا , دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: