ارتش در ابتدای جنگ و حتی بیش از شروع رسمی آن در آمادگی بسر می برد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 87
نویسنده : علی


 
 سرهنگ قمری از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش با حضور در غرفه ارتش در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: ارتش در ابتدای جنگ و حتی بیش از شروع رسمی آن در آمادگی بسر می برد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتش سخن می گفت با اشاره به آمادگی ارتش و درک درست از این مطلب که رژیم بعثی عراق در همان روزهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب با تحرکاتی که در مناطق مرزی انجام می داد قصد حمله به ایران را دارد، افزود: گردان دژ خرمشهر از سال 49 در مناطق مرزی مستقر بود و 940 کیلومتر از مناطق پدافندی خرمشهر در اختیار این گردان بود.
وی در ادامه افزود: با شروع جنگ تحمیلی، ارتش عراق با تمام توان و قدرت به مرزهای ما هجوم آورد و اگر نبود  مقاومت یکان های مرزی ارتش، رژیم بعث به هدف خودش که فتح سه روزه خوزستان و هفت روزه تهران بود می رسید.
این پیشکسوت دفاع مقدس همچنین به خیانت بعضی از سیاسیون کشور از جمله بنی صدر در روزهای آغازین شروع جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: من بعنوان مسئول گردان دژ خرمشهر بیش از 93 گزارش نوشتم و گفتم که عراق قصد حمله به ایران را دارد اما سیاسیون ما توجهی به هشدارهای ما نکردند.
قمری در ادامه سخنانش به حضور یکپارچه و همه جانبه تمام یکان های ارتش در روزهای ابتدای شروع جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در روزهای ابتدایی جنگ که ماشین نظامی عراق با سرعت به سمت ایران پیشروی می کرد تمام یکان های ارتش حتی یکان های پشتیبانی نیز در مناطق مرزی حضور پیدا کرده و اسلح دست گرفته و با دشمن می جنگیدند.
وی همچنین به نقش تکاوران دریایی در مقاومت 34 روزه خرمشهر اشاره کرد و افزود: ناخدا صمدی به همراه تکاوران نیروی دریایی با حضور به موقع خود در خرمشهر در مقاومت تاریخ ساز 34 روزه بسیار موثر بود.
این پیشکسوت نظامی در ادامه، مقاومت در خرمشهر را عامل پیروزی عملیات های بعدی دفاع مقدس دانست و گفت: نیروهای مسلح و مردم ما، خرمشهر را کل کشور خود می دانستند و در مقاومت 34 روزه و در جریان آزاد سازی آن هرآنچه در توان داشتند بکار گرفتند و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این راه شهدای زیادی تقدیم کرد.
 قمری در پایان، افتخارات دفاع مقدس را عامل افتخارات امروز کشور در عرصه های بین المللی دانست و گفت: اگر امروز مسئولان ما با قدرت و اقتدار در مجامع بین المللی حاضر شده و مواضع جهوری اسلامی ایران را بیان می کنند به واسطه غیور مردی دلاورمردان نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و اقتدار و قدرت آنها در جهان پر آشوب امروز است.  
 



:: برچسب‌ها: آجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: