همایش پیام آوران شکست حصر برگزار شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همایش پیام آوران شکست حصر برگزار شد
نوشته شده در سه شنبه 6 مهر 1395
بازدید : 83
نویسنده : علی

 

همایش پیام آوران شکست حصر به مناسبت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) در حوزه هنری تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ موسوی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد؛ امیر موسوی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و سالروز انجام عملیات بزرگ ثامن‌الائمه(ع)، اظهار داشت: با تدابیر امام راحل(ره) و فرماندهی معظم کل قوا برخی تهدیدها به فرصت‌های فوق‌العاده‌ای تبدیل شده اند که نتایج آن تا به امروز، نه فقط در کشور ما بلکه در کل دنیا به خوبی نمایان است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به این مسئله که عملیات ثامن‌الائمه، نقاط برجسته بسیاری دارشت اما پنج نکته آن حائز اهمیت است، افزود: اولین نکته مهم درباره این عملیات این است که عملیات ثامن‌الائمه، طبق دستور امام(ره) برنامه‌ریزی شده بود چرا که ایشان به صراحت فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و نکته این فرموده امام اینجا است که تاکنون ایشان در مورد هیچ کدام از مناطق اشغال شده در دوران جنگ، با این صراحت صحبت نکرده بودند.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه برای انجام این دستور امام خمینی(ره) نیروهای مسلح در تمامی رده‌ها به چنان جوش و خروشی آمده بودند که تاکنون نظیر آن را ندیده بودیم و پس از انجام موفقیت آمیز عملیات نیز بیشترین بخش شادی قوای مسلح کشور به این مسئله که توانسته بودند دستور امام را انجام دهند برمی‌گشت که این خود نکته سوم عملیات ثامن‌الائمه است. این نکات گفته شده قدرت ولایت پذیری یک ملت و امامت امام(ره) را نشان می‌دهد.

امیر سرتیپ موسوی درباره ویژگی‌های دیگر این عملیات تصریح کرد: عملیات ثامن‌الائمه بزرگترین گام مشترک و نقطه پیوند ارتش و سپاه پاسداران بود که این پیوند تا امروز ادامه داشته و دارد که موجب شده تا دستاوردهای زیادی در کشور بدست بیاید.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: عملیات ثامن‌الائمه، یکی از عملیات‌های راهبردی و تأثیرگذار دوران دفاع مقدس بود چرا که دشمن می‌خواست با کامل نمودن حصر آبادان به یکی از اهداف اولیه خود در جنگ دست یابد که با مقاومت نیروهای ایرانی با شکست روبرو شد.

وی ادامه داد: نوع انجام عملیات ثامن‌الائمه نیز خود یکی از ویژگی‌های این عملیات است چرا که در زمان انجام آن دشمن عملاً در سه محور در محاصره کامل قرار گرفت و نیروهای ما هم در داخل شهر و هم از خارج شهر به سمت شهر پیشروی می‌کردند. نکته آخر در مورد این عملیات اینکه پیروزی در عملیات ثامن‌الائمه باعث شد نیروهای مسلح ایران بر روی ریل پیروزی قرار گیرند و دشمن را شکست داده و مجبور به عقب نشینی شوند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: ما امروز باید با الگو گرفتن از درس‌های دوران دفاع مقدس توانمندی‌های خود در عرصه دفاعی را همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهیم تا هیچ کس فکر تجاوز دوباره به ایران را نکند.

امیر سرتیپ دوم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش نیز در این همایش گفت: شکست حصر آبادان، مرهون همکاری ارتش و سپاه بود.

وی همچنین اظهار داشت: ارتش و سپاه پاسداران بعد از عزل بنی صدر با یک وحدت کامل و بنا به دستور امام راحل که فرمودند آبادان باید آزاد شود، این مسئله را در دستور کار قرار دادند و با طراحی یک عملیات بزرگ که ثامن‌الائمه نامیده شد، موفق شدند این حصر را از بین ببرند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: شهیدان نامجوی، فکوری، کلاهدوز، فلاحی و جهان‌آرا از فرماندهان بزرگی بودند که در این عملیات حضور داشتند و بعد از شکست حصر آبادان در حال بازگشت برای اعلام این خبر به امام(ره) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شایان ذکر است در این همایش تعدادی از خانوادهای شهدای عملیات ثامن الائمه(ع) تجلیل شدند و از تمبر این پنج شهید سرافراز رونمایی شد.




:: برچسب‌ها: آجا،دفاع مقدس،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: