زندگينامه شهداي نيروي دريايي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زندگينامه شهداي نيروي دريايي
نوشته شده در شنبه 2 مرداد 1395
بازدید : 167
نویسنده : علی

 

شهید دریادار دوم صادق ترویجی
دریادار دوم صادق ترویجی

نام: صادق

نام خانوادگی: ترویجی

فرزند: علی

تاریخ تولد: 30/6/1333

محل تولد: آبادان

تاریخ استخدام:1/3/1353

تاریخ شهادت: 9/1/1363

محل شهادت: خلیج  فارس (شرق اسکله البکر)

نوع شهادت: اصابت  موشک وسقوط بال گردان

مسئولیت: مسئول امور امنیت زمینی امنیت پرواز

یگان خدمتی: اسکادران ضد زیردریایی ایستگاه دوم

امیر دریادار دوم خلبان شهید صادق ترویجی در تاریخ 30/6/1333در خانواده ای اصیل و عاشق اهل بیت عصمت و طهارات در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود و دوران طفولیت و تحصیلات مقدماتی را در میان مردم خون گرم شهرش سپری نموده و زندگی در میان مردم سلحشور و غیور خوزستان در ایشان شخصیتی با ایمان و فداکار به وجود آورد و با توجه به پیشینه قوی تاریخی نیروی دریایی در زادگاهش در تاریخ 1/3/53 به صف دریادلان نیروی دریایی پیوستند.

شهید معزز جهت طی دوره خلبانی به خارج از کشور اعزام و با اخذ گواهی نامه دوره عالی بالگردهای SH به میهن بازگشته و با توجه به استقرار اسکادران هوا دریای نیروی دریایی در منطقه دوم دریایی بوشهر به این منطقه اعزام گردیدند.

شهید والا مقام از چنان توانایی و مهارتی در حرفه ی خلبانی برخوردار بودند که همواره مورد تحسین و تمجید همرزمانشان بوده است.

 ایشان از خلبان صاحب نظر در زمینه تهیه بالگرد جهت اسکادران هوا دریای بوشهر بوده و در سال 1360 با موفقیت مأموریت محوله را با موفقیت انجام داده و با بالگردهای خریداری شده به میهن بازگشتند.

 از ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، شهید ترویجی ،از فعالترین خلبانان در پروازهای عملیاتی خلیج فارس بود و چهار سال از دوران دفاع مقدس را در یکانهای هوا دریا و بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس حراست از تمامیت ارضی میهن اسلامی سپری کرد.

این شهید بزرگوار، عمیقاً به وجود مقدس امام زمان(عج) اعتقاد داشت و همیشه میگفت: «در برهه ها و لحظات بسیاری، حضور امام زمان(عج) و کمکهای غیبی او را به رزمندگان جبهه اسلام دیده و از نزدیک لمس کرده ام.

او همچنین اعتقاد داشت که وظیفه حفاظت و حراست از آبهای خلیج فارس بر عهده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است و در این باره میگفت:

«حفاظت دریا و سیادت خلیج فارس با ماست وتا جان در بدن داریم، از این منطقه حراست میکنیم و اجازه نخواهیم داد هیچ شناور و جنبندهای، بدون اجازه ما وارد این منطقه شود

در سالهای آغازین جنگ، همگام با حضوردر عملیاتهای دریایی از قافله زندگی نیز عقب نماند و با قبول مسئولیت زندگی، با همسری مهربان و دلسوز ازدواج کردکه ثمره این ازدواج دو فرزند به نام «علی» و «نازنین» بود.

همسر شهید، در مورد خصوصیات اخلاقی اومیگوید:

«ترویجی، در کمک کردن به مردم بی بضاعت، همکاران و دوستانش که توانایی مالی ضعیفی داشتند، بسیار فعال و خدمتگزار بودند، به طوری که بعد از شهادت او بسیاری از همکاران و دوستانش میآمدند و قرضهایی را که از شهید گرفته بودند، پس میدادند.

او با خلوص نیت و هماهنگیهایی که با من انجام میداد، خواروبار خانه را به افراد بیبضاعت و فقیر میبخشید و در یک کلام او انسانی کامل و به تمام معنا «انسان» بود.

از جمله سمت های در تصدی ایشان می توان از :

 مسئول امنیت پرواز، دایره امنیت پرواز، اسکادران ضد زیر سطحی دریایی ایستگاه دوم هوادریای بوشهر، فرماندهی اسکادران بالگرد ضد زیرسطحی را نام برد.

شهید عالی مقام در 9/1/63 در حین عملیات اسکورت رزمی در خلیج فارس توسط موشک دشمن بعثی مورد اصابت قرار گرفت و پیکر پاکش آذین آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس شد و به فیض عظیم شهادت نایل گردید.

یادو خاطره اش گرامی و روحش قرین رحمت حق باد.



:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: