تواضع و شجاعت دو ویژگی بارز حضرت علی(ع) بود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تواضع و شجاعت دو ویژگی بارز حضرت علی(ع) بود
نوشته شده در سه شنبه 8 تير 1395
بازدید : 122
نویسنده : علی

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا گفت: ترکیب تواضع و شجاعت در وجود شخصیت مبارکی چون حضرت علی(ع) باعث ماندگاری و الگو بودن این شخصیت در طول تاریخ شده است.

به گزارش روابط عمومی نهاجا در آیین سوگواری که به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) در مسجد ولیعصر (عج) فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد حجت الاسلام سیدیان معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا یاری کنندگان دین خدا را بر اساس آیات قرآن کریم دارای پنج خلصت بارز برشمرد و گفت: علاقه و محبت دو طرفه بین خداوند و انسان، تواضع در برابر مومنان، سرسختی در برابر کافران، جهاد در راه خدا و نترسیدن از سرزنش و ملامت دیگران پنج ویژگی یاری کنندگان دین خداست.

وی افزود: یاری کردن دین خدا سعادت دنیا و آخرت برای هر فردی در پی دارد که این فضلی است الهی و خداوند به هرکس که شایسته است آن را عنایت می کند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا با اشاره به تاثیر عمیق محبت پروردگار در زندگی انسان اظهار داشت: ذکر، گریه و اشک، ایمان به خدا، شناخت خداوند، پیروی از اهل بیت،ترک محبت دنیا،تواضع و فروتنی و خوش اخلاقی از جمله عواملی است که محبت خداوند را در پی خواهد داشت.

وی خطاب به حاضران گفت: جلب محبت پروردگار در سنین جوانی موثر تر و عمیق تر است و کسی که در سنین جوانی بتواند محبت پروردگار خود را کسب کند در حیات دنیوی و اخروی خود سعادتمند خواهد بود.

حجت الاسلام سیدیان با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: تواضع و شجاعت دو صفت بارز حضرت علی(ع) است که ترکیب این دو صفت در وجود شخصیت مبارکی چون حضرت علی(ع) باعث ماندگاری و الگو بودن این شخصیت در طول تاریخ شده است.

وی افزود: تواضع علی(ع) به حدی است که در برابر اشک یتیم اشک می ریزد و شبانه به فقرا کمک می کند و قطعا کسی که متواضع و افتاده باشد بنابر فرمایش قرآن خداوند او را بالا می برد و مقام و مرتبت خواهد بخشید.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا شجاعت را دومین ویژگی بارز امیرالمومنین(ع) برشمرد و گفت: اگر تاریخ صدر اسلام را بررسی کنیم به وضوح مشخص است که در تمام مقاطع حساس علی(ع) با شجاعت در صحنه ها حاضر بود که مصداق بارز این شجاعت در وقایعی چون لیله المبیت، مقابله با عمربن عبدود و مرحب خیبری بر همگان واضح و روشن است.

وی اظهار داشت: بر اساس روایات انسان های شجاع صفاتی چون بخشندگی، خردمندی، ایثار، تن ندادن به ذلت و خواری و تسلط بر نقش خویشتن را در وجود خود دارند.

حجت الاسلام سیدیان مجاهدت و جهاد فی سبیل الله را یکی دیگر از صفات بارز مولای متقیان برشمرد و تصریح کرد: در تمام صحنه های مبارزه مسلمین با کفار علی(ع) مانند یک مجاهد در رکاب رسول الله(ص) بود و جان و مال و زندگی خود را در راه اسلام و جهاد فی سبیل الله وقف کرده بود.

وی گفت: این جهاد فی سبیل الله آثار و برکاتی مانند رسیدن به مرتبه شهود و عرفان، بستن راه نفوذ شیطان، عزت مومنین، خضوع دل و خضوع عبودیت دارد که این آثار در وجود علی(ع) و سیره آن حضرت متبلور است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا در پایان، نترسیدن از سرزنش بدلیل پیروی از راه حق را درسی برشمرد که میتوان از زندگی علی(ع) گرفت و افزود: امیرالمومنین از ترس بعنوان بزرگترین آفت زندگی نام برد و این در حالی بود که با خلوص نیت از دنیا و تعلقات آن دست کشیده و خالصانه خود را وقف اسلام کرده بود.




:: برچسب‌ها: نهاجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: